Walaupun tiada apa-apa ikatan, tetapi kenangan bersama arwah Dr Zarina Bibi masih tak dapat dilupakan oleh Norman Hakim sekeluarga. Pemergian arwah Dr Zarina benar-benar memberi kesan kerana Norman telah menganggapnya seperti seorang ibu.

Ibarat seperti ibu 

Seperti yang dikongsikan oleh Norman di instagramnya, jasa arwah Dr Zarina tak dapat dibalas dan hanya doa yang baik-baik saja untuk arwah di alam sana. Ini berikutan keenam-enam anak Norman semuanya disambut Dr Zarina dan hingga kini masih ingat pesanan arwah untuk membesarkan anak.

Sebagai seorang suami dan bapa, Norman sangat terhutang budi dengan Dr Zarina kerana beliaulah yang mengajar buat air selusuh.

Masih ingat lagi nasihatnya, air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal untuk memastikan proses kelahiran lancar.

View this post on Instagram

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un ‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ) Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." . . AL-FATIHAH buat Allahyarhamah DR.ZARINA BIBI yang telah kembali ke rahmatullah… . . Doktor yg menyambut kelahiran dari anak pertama saya Mohamed Danish Hakim hinggalah ke Mikayla Delisha Hakim.Doktor yang saya anggap dah mcm ibu saya sendiri.Doktor yang mengajar saya untuk buat air selusuh sendiri untuk diberi minum kepada ibu2 yg melahirkan anak2 saya sebab air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal katanya . . Saya paling banyak terkesan atas ‘pemergian’ Dr.Zarina.Dia sentiasa ada untuk saya tak kira masa tiap kali saya perlukan dia bagi pihak ibu2 kpd anak2 saya dan juga tiap kali anak2 tak sihat dan sebagainya.Banyak ilmu jasmani seiring rohani yg dikongsikan terutama dalam mendidik dan membesarkan anak2 . . Kali terakhir berjumpa dalam pertengahan bulan Februari 2020 untuk suntikan Mikayla utk usia 18 bulan,maknanya yg terakhir utk Mikayla.Masa tu Doktor Zarina sebak & nangis cakap “lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?” Saya sambut dgn nada gurau “In shaa Allah lepas ni next anak kita jumpa lagi Doktor” . . Tapi bila dia dah takde,baru kita dapat nilai kata2 terakhir dia dlm nada sebak tu mmg benar2 petanda yg dia nak tinggalkan kita.Allahu sedih sgt2 rasa ni,dada saya berombak hening & hiba tiap kali teringatkan momen dari dia sambut kelahiran anak saya yg pertama sampai la yg ke-6 . . Setiap kali jumpa,setiap kali tu bila saya nak bagi duit mcm buat pada mak sendiri,dia akan tolak & tak nak terima.Tapi bila saya cakap terimalah umpama dari seorang anak,dgn berat hati dia terima dan terus angkat tangan ke langit mendoakan saya dan keluarga . . Terima kasih untuk segala jasa Doktor buat saya seisi keluarga.Pada ketika ni,saya sangat2 rindukan Doktor😭Besar sgt jasa & pengorbanan Doktor pada saya.Saya harap sangat2 kita dapat jumpa lagi kat dunia yg lagi satu selepas ni.Semoga Roh Doktor ditempatkan dikalangan para Syuhada . . Kawan2…mohon sedekahkan Al-Fatihah buat Dr.Zarina Bibi semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…AL-FATIHAH❤️

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Inna lillahi wa inna ilayhi raji’un
‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ)

Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali.”

IKLAN

AL-FATIHAH buat Allahyarhamah DR.ZARINA BIBI yang telah kembali ke rahmatullah…

Doktor yg menyambut kelahiran dari anak pertama saya Mohamed Danish Hakim hinggalah ke Mikayla Delisha Hakim.Doktor yang saya anggap dah mcm ibu saya sendiri. Doktor yang mengajar saya untuk buat air selusuh sendiri untuk diberi minum kepada ibu2 yg melahirkan anak2 saya sebab air selusuh dari air tangan suami adalah yang paling afdal katanya.

Saya paling banyak terkesan atas ‘pemergian’ Dr.Zarina. Dia sentiasa ada untuk saya tak kira masa tiap kali saya perlukan dia bagi pihak ibu2 kpd anak2 saya dan juga tiap kali anak2 tak sihat dan sebagainya.Banyak ilmu jasmani seiring rohani yg dikongsikan terutama dalam mendidik dan membesarkan anak-anak.

“Lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?”

Kali terakhir berjumpa dalam pertengahan bulan Februari 2020 untuk suntikan Mikayla utk usia 18 bulan,maknanya yg terakhir utk Mikayla.Masa tu Doktor Zarina sebak & nangis cakap “lepas ni tak tau bila lagi dapat jumpa,kan?” Saya sambut dgn nada gurau “In shaa Allah lepas ni next anak kita jumpa lagi Doktor”.

Tapi bila dia dah takde,baru kita dapat nilai kata2 terakhir dia dlm nada sebak tu mmg benar2 petanda yg dia nak tinggalkan kita.Allahu sedih sgt2 rasa ni,dada saya berombak hening & hiba tiap kali teringatkan momen dari dia sambut kelahiran anak saya yg pertama sampai la yg ke-6.

Setiap kali jumpa,setiap kali tu bila saya nak bagi duit mcm buat pada mak sendiri,dia akan tolak & tak nak terima.Tapi bila saya cakap terimalah umpama dari seorang anak,dgn berat hati dia terima dan terus angkat tangan ke langit mendoakan saya dan keluarga.

Terima kasih untuk segala jasa Doktor buat saya seisi keluarga.Pada ketika ni,saya sangat2 rindukan Doktor. Besar sgt jasa & pengorbanan Doktor pada saya. Saya harap sangat2 kita dapat jumpa lagi kat dunia yg lagi satu selepas ni.Semoga Roh Doktor ditempatkan dikalangan para Syuhada.

Kawan2…mohon sedekahkan Al-Fatihah buat Dr.Zarina Bibi semoga Allah s.w.t mencucuri rahmat ke atas rohnya…AL-FATIHAH

View this post on Instagram

Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un ‎(إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ) Sesungguhnya kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah kami kembali." . . Assalammualaikum… sy mulakan update pagi ni dgn berita ni… Doktor kesayangan saya dah meninggal.. Semua anak sy Arwah Dr Zarina yg sambut, Yg jaga setiap condition sepanjang sy pregnant.. suami sanggup follow hospital mana pun yg Dr Zarina bertugas… Sbb dah rasa selesa dijaga kita mcm anak😭 Mengenalinya seorang yg sgt baik, sentiasa lemah lembut, tenang selalu… Apa pun masalah dlm labour room Dr Zarina sentiasa tenang… buat kita rasa sentiasa selesa ,tak risau… Allah lebih sayangkan Arwah.. Salam takziah buat keluarga Doktor🙏🏻 Semoga roh ditempatkan dikalangan orang beriman…❤️ Ramai juga yg kenal dgn Dr Zarina Bibi kan…? Sama2 kita sedekah kan doa utk arwah ye…Al-fatihah🤲🏻

A post shared by wifeyNH (@memeysuhaiza) on

Sementara itu, di instagram Memey Suhaiza, turut berkongsikan perasaan sedihnya apabila kehilangan doktor tersayang yang diibaratkan seperti ibu menjaga anak bermula dari fasa kehamilan, bersalin, penjagaan lepas bersalin dan proses membesarkan anak.

Doktor kesayangan saya dah meninggal. Semua anak sy Arwah Dr Zarina yg sambut, yang jaga setiap condition sepanjang sy pregnant..Suami sanggup follow hospital mana pun yg Dr Zarina bertugas. Sbb dah rasa selesa dijaga kita mcm anak.

Mengenalinya seorang yg sgt baik, sentiasa lemah lembut, tenang selalu. Apa pun masalah dlm labour room Dr Zarina sentiasa tenang… buat kita rasa sentiasa selesa ,tak risau. Allah lebih sayangkan Arwah.. Salam takziah buat keluarga Doktor. Semoga roh ditempatkan dikalangan orang beriman.

Ramai juga yg kenal dgn Dr Zarina Bibi kan…?Sama2 kita sedekah kan doa utk arwah ye…Al-fatihah

Sumber: Ig Norman Hakim & Memey Suhaiza

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)